Tacogratäng

Tacogratäng
 
Detta behöver du:
 
500 g köttfärs                   
1 msk smör                 
1 påse taco kryddmix              
1 burk salsasås à 230 g             
2 dl crème fraiche                    
3 dl riven cheddarost                  
250 g cocktailtomater
 
Så här gör du:
 
Sätt ugnen på 175°C.
Fräs färsen i smör i en stekpanna ca 3 min.
Tillsätt kryddmix och fräs ytterligare ca 2 min.
Häll på tomatsalsa och låt koka ihop ca 2 min. 
Häll ner färsblandningen i en ugnssäker form.
Dela tomaterna i hälften.
Bred på crème fraichen på färsen.
Strö över ost och cocktailtomater.
Tillaga i mitten av ugnen ca 30 min. 
 
Till servering: Strö över nachochips.
 
 
 
Lycka till!
 
Kram
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

anniessmarriga.blogg.se

En bakblogg med smarriga recept.

Matbloggstoppen
RSS 2.0